מבוא לחקר:
העבודת חקר שלי עוסקת בנושא אידיאל היופי המקובל היום וכיצד הוא משפיע עלינו דרך הרשתות החברתיות.
אידיאל היופי המקובל בימינו הוא מקובע מאוד וקשה לעמוד בקריטריונים שלו. רבים מאיתנו שואפים לענות לאותם קרטריונים ובכך להשתלב בחברה. כיום טרנדים עולים ויורדים במהירות מסחררת ולאידיאל היופי נוספים עוד סעיפים. כולנו נחשפים לכך דרך הרשתות החברתיות, טלויזיה, פרסומות והידוענים המקובלים אשר משפעים מאוד על דעתינו ישנם לא מעט אנשים ובהם ידוענים ומעצבי דעת קהל אשר מטרתם היא לשבור את אידיאל היופי המקובע ולחשוף את החברה למציאות שבה זה בסדר להיות שונה,להיות אתה לעשות מה שאתה אוהב ולא רק את מה שמקובל בחברה. בעבודת החקר שלי אני חוקרת כיצד ידוענים בעלי השפעה רבה בוחרים לנצל את הכוח שלהם האם בשביל לעדכן אותנו בטרנדים ובאידיאל המקובל או לעומת זאת לחשוף בפנינו את השונה, את הסגנון האישי שלהם, את קבלת האחר בחברה ואת אורח החיים שלהם בצורה כנה ואמיתית בלי פילטרים!
מתודולגיית העבודה:
כדי לחקור את הנושא שבחרתי ולענות על שאלת החקר שלי פעלתי בשיטת מחקר בה בחרתי עשרה ידוענים מהארץ ומהעולם אשר פעילים ברשת החברתית "אינסטגרם", כולם בעלי פרסום רב באינסטגרם והשפעה חברתית רבה על המון אנשים.
בחרתי את: אסי עזר, גל גדות , וויני הארלו, לירז אסייג, נטע אלחמיסטר, נטע ברזילי, עומרי מזרחי, קארין סנדל, קיילי גנר, שיר אלמליח ושירלי לוי. כל אחד מהם מגיע מתחום שונה אך המשותף לכולם הוא שכולם פעילים באינסטגרם והם מובילי דעת קהל.
במשך תקופה של חודש עקבתי אחרי החשבונות של הידוענים שבחרתי ומתוך אותן תמונות שהם העלו באותו חודש בחרתי שתי תמונות למטרת החקר.
ערכתי טבלה בה ניתחתי על פי אותם קריטריונים את כל התמונות.
החקר:
אסי עזר הוא אחד מהידוענים
המכורים ביותר בישראל הוא מנחה תסריטאי ושדרן רדיו. בנוסף הוא פעיל מרכזי למען שוויון זכויות
לקהילה הלהט"בית בישראל בשנת 2016 נישא לבן זוגו אלברט.
אסי עזר
|
כמות פוסטים
בחודש
|
דנוטציה
( מה
אני רואה בתמונה )
|
קונוטציה
|
צילומי
סלפי או צילום אחרים
|
תמונות
אסתטיות
|
נראה עם
פוטושופ או לא
|
מסר
|
אורח חיים
שגרתי או אורח חיים ממגזין
|
תמונה 1
|
5
|
יום לפני
שהעלה את התמונה הזו אסי העלה באיסטגרם שלו תמונה שהוא מתנשק עם בן זוגו הוא
קיבל המון ביקורת שליליות על התמונה וכתוצאה מכך 600 אנשים הורידו עוקב מחשבון
האינסטגרם שלו יום לאחר מכן אסי העלה תמונה צינית וביקורתית של ההורים שלו
שמייצגים כביכול זוג סטרייט והצד רואים את אסי עושה פרצוץ נגעל והוא מייצגאת
החברה ההומופובית
|
מה התמונה
עולה כי אסי מנסה להעביר ביקורת כלפי החברה הוא מציג את חוסר קבלת האחר בחברה
הוא מעביר את זה בצורה צינית מאוד מהפוסט נראה כי הוא גם נפגע מתגובת החברה לגבי
התמונה שהעלה יום לפני
|
צילום אחרים
|
תמונה אסתטית
מעבירה את המסר בברור
|
נראה טיבעי
|
המסר בתמונה
הוא ביקורת על החברה שלנו שהיא לא מקבלת את האחר והיא סגורה ומקובעת על דעה אחת
בלבד
|
נראה כמו
אורח חיים שגרתי אבל מה שאסי ניסה להעביר בתמונה זה שזה ממש לא אורח חיים השגרתי
שלו זה אוחר חיים שהחברה הכתיבה
|
תמונה 2
|
בתמונה רואים
את אסי וחברתו הטובה רותם סלע יושבים ביחד בשבת על ספה בביתשל אסי שניהם לבושים
בבגדים של בית פשוטים רותם בלי איפור שיער מפוזר עושים ביחד פרצופים למצלמה
|
מהתמונה עולה
כי על אף ששניהם אנשים מאוד מפורסמים הם לא מעלים רק תמונות מהשקות בהם הם נראים
מתוקתקים מאופרים ולבושים יפה הם גם משדרים אורך חיים אמיתי ופשוט בדיוק כמו שיש
לכולם
|
צילום אחרים
|
צילום לא
כל כך אסתטי רואים בתמונה את רותם קצת מטושטש ויש עוד יד נוספת בתמונה (שהיא לא
של רותם)
|
נראה ללא
פוטושופ
|
המסר הוא שגם
לאנשים המפורסמים בחברה שלנו יש בעצם חיים פשוטים ורגילים בדיוק כמו כולנו
|
אורח חיים
שגרתי לחלוטין!
|
תמונה 1 : תמונה 2:
וויני הארלו (Winnie Harlow), דוגמנית קנדית, שהיא חלתה במחלה שהפכה אותה להצלחה מסחררת
ולבעלת יופי מיוחד במינו. וויני בת ה-19 סובלת ממחלת עור בשם "ויטיליגו"
(vitiligo ובעברית "בהקת" או
"בהרת"). המחלה גורמת לעור באזורים שונים בגוף לאבד את צבעו ולהפוך
בהירים מאד. למעשה, הלוקים במחלה זוכים לעור עם כתמים לבנים, שמזכיר פרווה של
חיות.
וויני הארלו
|
כמות פוסטים
בחודש
|
דנוטציה
( מה
אני רואה בתמונה )
|
קונוטציה
|
צילומי
סלפי או צילום אחרים
|
תמונות
אסתטיות
|
נראה עם
פוטושופ או לא
|
מסר
|
אורח חיים
שגרתי או אורח חיים ממגזין
|
תמונה 1
|
4
|
רואים תמונת
סלפי של וויני. ניתן לראות בברור את מחלת העור שיש לוויני זה בולט בעיקר בפנים.
|
מהתמונה עולה
כי היא לא מתביישת במחלת עור שלה שלהפך היא גאה בזה ולא מתכוונת להסתיר.
|
צילום סלפי
פשוט
|
תמונה אסתטית
ואיכותית
|
נראה טביעי
לגמרי
|
לא להתבייש
ב"פגמים" שלך להפך להיות גאה בהם בלי ניסיון להסתיר אותם
|
נראה כמו
אורח חיים שיגרתית היא יושבת על יד החלון ומצטלמת
|
תמונה 2
|
בתמונה ניתן
לראות את וויני עם מסכת פנים של חברה מוכרת שהיא מפרסמת ניתן לראות בתמונה את
מחלת העור שיש לוויני בפנים
|
נשים רבות
ברשתות החברתיות מפרסמות תמונות עם מסכות פניםו בכך משווקות אותן מהתמונה
שלוייני עולה כי למרות מחלת העור שיש לה היא עדיין לא מחשיבה את עצמה כשונה או
חריגה ובחרה לפרסם גם היא תמונה כזאת בלי להתבייש במחלת העור שלה
|
צילום סלפי
|
תמונה אסתטית
|
נראה טבעי
היא ללא איפור רק עם מסכת פנים
|
המסר הוא לא
התבייש ב"פגמים" חיצונים שיש לנו ולאלתת להם להבדיל אותך מהחברה
|
נראה אורך
חיים שגרתי בו וויני מראה שהפנים שלה לא זוהרות וחלקות באופן טבעי אלה שהיא
צריכה לשים מסכות פנים בדיוק כמו כולם.
|
|
תמונה 1: תמונה 2:
נטע אלחמיסטר
התפרסמה לראשונה בזכות חשבונה הפעיל ברשת החברתית אינסטגרם, יש לחשבון זה 1.2
מיליון עוקבים, והיא מפרסמת דרכו מוצרים שונים. לאחר שירותה הצבאי, הקימה יחד עם
חברתה, נועה בני, את מותג בגדי ים בננהוט (bananhot) ושוויה של החברה שבבעלותן מוערך בכ-2.5 מיליון
שקלים.
נטע אלחמיסטר
|
כמות פוסטים
בחודש
|
דנוטציה
( מה
אני רואה בתמונה )
|
קונוטציה
|
צילומי
סלפי או צילום אחרים
|
תמונות
אסתטיות
|
נראה עם
פוטושופ או לא
|
מסר
|
אורח חיים
שגרתי או אורח חיים ממגזין
|
תמונה 1
|
5
|
התמונה רואים
את נטע יושבת ליד שולחן שהיא לובשת שמלת ערב יוקרתית וחשופה כך שחזה שלה מאוד
בולט בתמונה בנוסף גם תייגה את מעצבת השמלה מה שאומר זה פוסט שיווקי וממומן היא
לא עם הרבה איפור רק עם ריסים מאוד בולטים שמדגישים לה את העיניים פנים מאוד
חלקות ועור שזוף במיוחד ולמרות שהיא יושבת ניתן לראות שהגוף שלה בנוסף גם חטוב
במיוחד
|
מה התמונה
עולה כי השמלה שנטע לובשת היא בטח מאוד יקרה ונחשבת אבל היא מתאימה רק לבנות
מאוד רזות ובעלות חזה גדול ובקיצור גוף כמו של נטע.
היא נראה ללא
איפור מה שגורם לאנשים לחשוב שהיא כל כך יפה כל שהיא לא זקוקה בכלל לאיפור מה
שלא נראה כל כך טיבעי וקצת מעורר קנאה
|
צילום
אחרים
מאוד משוקע
ומזוית מאוד מחמיאה
|
תמונה מאוד
אסתטית
|
נראה עם
פוטושופ
ניתן לראות
כי מישהו עבד על הפנים שלה בתמונה כך שיראו מאוד טיבעיות וחלוקות
|
המסר הוא
שיווקי המטרה של התמונה היא לפרסם את רשת השמלות היוקרתית
"berta”
|
אורך חיים
ממגזין לחלוטין
בתמונה נראה
כי היא יושבת במעיין בר פשוט כזה לבושה בשמלה מאוד יקרה מה שכל כך לא מתאים
|
תמונה 2
|
בתמונה רואים
את נטע בחניון רקע לא כל כך אסתטי היא לבושה בחליפה של אדידס זו היא כנראה תמונה
שיווקית. החולצה שלה מקופלת למעלה כך שאפשר לראות את הבטן שלה שהיא מאוד שטוחה
ושזופה הפנים שלה נראות מאוד זוהרות ביחס למקום שהיא מצולמת בו
|
מהתמונה עולה
שגם בחניון שזה לא מקום אסתטי נטע נראת טוב מאוד היא זוהר היא לבושה במותג אדידס
בכך היא פרסמת אותו כי הרבה יחשבו שבשביל להיות שוות ויפות כמו נטע הן צריכות
לקנות בגדים כמו שלה.
|
צילום גוף
|
רקע של
התמונה לא כל כך אסתטי היא מצולמת בחניון.
|
נראה עם
פוטושופ ביחס לחניון שהוא יחסית נראה חשוך וקודר נטע נראת מאוד זוהרת במיוחד
בפנים
|
מסר הוא
שיווקי קודם כל נטע מפרסמת את אדידס וקונים רבים במיוחד נשים שירצו להרגיש שוות
ויפות כמו נטע יקנו את הבגדים.
ובנוסף המסר
שגם בחניון קודר ואפל נטע נראת זוהרת
|
אורח חיים
ממגזין
|
|
תמונה 1: תמונה 2:
נטע ברזילי היא זמרת, מוזיקאית
ותקליטנית ישראלית. זכתה בעונה החמישית של הכוכב הבא לאירוויזיון, אשר
הוביל אותה לניצחון באירוויזיון 2018
נטע
ברזילי
|
כמות פוסטים
בחודש
|
דנוטציה
( מה
אני רואה בתמונה )
|
קונוטציה
|
צילומי
סלפי או צילום אחרים
|
תמונות
אסתטיות
|
נראה עם
פוטושופ או לא
|
מסר
|
אורח חיים
שגרתי או אורח חיים ממגזין
|
תמונה 1
|
4
|
בתמונה רואים
את נטע יושבת בסלון בדירה שלה בלי איפור שיעור קצת מקורזל היא מחזיקה זר פרחים
ויש לה על הראש זר יום הולדת מסביב יש בלונים והוסיפה כיתוב
"Birthday”
|
הקונוטציה
שעולה מהתמונה היא שנטע נמצאת בבית שלה והכי טיבעית שיש היא בלי איפור שיער לא
כל כך מסודר מה שנקרא מרגישה בבית היא לא לבושה בבגדים מגזמים או עושה חגיגות
מטורפות לכבוד היום הולדת שלה היא מאוד פשוטה יושבת בבית עם זר פרחים וקצת
בלונים
|
צילום אחרים
|
התמונה לא כל
כך אסתטית התמונה קצת תאורה צהובה כזאת על הקיר תלוי בלונים שיוצרים משפט כלשהוא
ולא רואים את כל המשפט
|
נראה ללא
פוטושופ מאוד טיבעי
|
המסר הוא
להעביר פשטות וחום שלא חייב לעשות ביום הולדת אירוע מטורף אפשר לעשות את זה גם
בבית עם כמה חברים
|
אורך חיים
שגרתי
|
תמונה 2
|
בתמונה ניתן
לראות את נטע כאשר הוא צועדת בתצוגת אופנה של שבוע האופנה הישראלי היא לבושה
בבגד ים ומציגה קולציה של בגדי ים
לבנות שמנות
|
התמונה עולה
כי נטע מראה כי גם בנות שמנות ומלאות יכולות לשים בגד ים כמו כולם בלי להתבייש
היא מראה כי
גם בנות מלאות יכולות לדגמן בתצוגת אופנה ולהצליח
|
צילום אחרים
צולם במהלך תצוגת אופנה
|
צילום אסתטית
ואיכותי
|
נראה ללא
פוטושופ
|
המסר הוא
שבנות מלאות לא צריכות לחסוך מעצמן ללכת לים וללבוש בגד ים בגלל הגוף שלהן
קיימות קולציות של בגד ים לבנות שמנות בדיוק כמו לבנות רזות אין פה שוני המסר
הנוסף הוא שגם בנות מלאות יכולות לעלות על מסלול אופנה לדגמן וגם להצליח בזה .
|
נראה אורח
חיים ממגזין
|
|
תמונה 3
|
בתמונה ניתן
לראות את נטע כנראה בחופשה בתוך בריכה לבושה בבגד ים עם תסרוקת קצת מוגזמת ופוזה
של דוגנית
|
מהתמונה עולה
כי למרות שנטע היא בחורה שמנה היא לא מנסה להצניע את עצמה היא שמה בגד ים
ומסכימה לעצמה להיות מוחצנת ולמשוך תצומת לב
|
צילום אחרים
|
תמונה אסתטית
|
נראה ללא
פוטושופ
|
המסר הוא
שנטע לא שונה מאכפת אחת וזה שהיא בחורה שמנה לא אומר שהיאצריכה להצניע את עצמה
היא יכולה להיות מוגזמת והיא יכולה לשים בגד ים גם בלי להתבייש
|
נראה אורח
חיים ממגזין
|
תמונה 1: תמונה
2:
תמונה 3:
קארין סנדל היא
כדורגלנית ישראלית, קפטנית נבחרת הנשים הלאומית של
ישראל, בעבר הצהירה שהיא מגדירה את עצמה כביסקסואלית אשר
יצאות גם עם גברים וגם עם נשים.
קארין סנדל
|
כמות פוסטים
בחודש
|
דנוטציה
( מה
אני רואה בתמונה )
|
קונוטציה
|
צילומי
סלפי או צילום אחרים
|
תמונות
אסתטיות
|
נראה עם
פוטושופ או לא
|
מסר
|
אורח חיים
שגרתי או אורח חיים ממגזין
|
תמונה 1
|
3
|
בפוסט שהעלתה
רואים בתמונה שמחולקת לשניים צד אחד תמונה של קארין כילדה לבושה בבגדי כדוררגל
וצד שני תמונה של כיום בנוסף הוסיפה לפוסט פסקת דעה על אידיאל היום כיום, על
נשים בכדורגל בעיניי החברה ועל הומו ולסביות.
|
הקונוטציה
שעולה מהפוסט היא שקרין נמצאת הרבה זמן בתחום הכדורגל ושהיא לא מפחדת להגיד את
דעה כלפי החברה. היא מוכנה להלחם נגד האידיאל המקובל ולנפץ סטיגמות
|
צלומי גוף
גוף אחר
מהעבר
צילום שני
מהווה
|
התמונה מהעבר
קצת פחות אסתטית רואים את קארין עם גבס על רקע של איזה חורשה קצת מטושטש התמונה
השניה מהווה יותר אסטתית היא מסט צילומים והיא איכותית
|
שתי התמונות
נראות ללא פוטושופ במחיוד התמונה מהילדות בה רואים את קארין עם גבס ומדיי כדורגל
טיבעית לחלוטין
|
את המסר
שקארין רצתה להעביר ניתן לראות מן התמונות ובעיקר ממה שכתבה בנוסף היא פתחה את
בפוסט בביקורת כלפי אידיאל היופי הנוכחי שכמעט בלתי אפשרי להתאים לסטנדרטים שלו
ושהוא גורם לבנות ונשים רבות לדימוי גוף שלילי
בהמשך היא
נפצה את הסטגמה שכדורגל זה רק לבנים "אישה שלובשת בגדי ספורט ויש לה שרירים
היא עדיין אישה" וסיימה בביקורת כלפי החברה וטוענת "הומו ולסבית הן לא
מילות גנאי או קללה"
|
נראה אורך
חיים שגרתי וטיבעי
|
תמונה 2
|
בתמונה רואים
את קארי וחברותיה לקבוצת הכדורגל לבושות במדיי כדורגל , נעליי ספורט וגרביים
גבוהים ועושות סימן של "כוח" עם בידיים
|
התמונה עולה
כי הן כולן שחקניות כדורגל והן חזקות וטובות כמו בנים
הן לבושות
בבגדים של כדורגל כך שמראה שהן שחקניות לכל דבר
|
כנראה
מצילומים בסטודיו
|
תמונה
איסתטית ואיכותית
|
נראה ללא
פוטושופ
|
המסר הוא
שלמרות שהן בנות הן שחקניות לכל דבר והן חזקות ומאוחדות ולא רואות את עצמן
כשונות.
|
נראה אורך
חיים קצתממגזין כי התמונה מצולמת על רקע
לבן של צילומים ולא על המגרש או משהו כזה
|
|
תמונה 1: תמונה 2:
גל גדות היא שחקנית, מפיקה ודוגמנית ישראלית ובעלת תואר מלכת
היופי של ישראל לשנת 2004.גל גדות זכתה לפרסום עולמי לאחר שיחקה בהון סרטים
הוליוודים שונים לשיא הצלחתה עד כה הגיעה כאשר גילמה בסרט "וונדר וומן"
את גיבורת העל וונדר וומן. בחשבון האינסטגרם האישי שלה יש לה מעל עשרים וחמישה
מיליון עוקבים!
גל גדות
|
כמות פוסטים
בחודש
|
דנוטציה
( מה
אני רואה בתמונה )
|
קונוטציה
|
צילומי
סלפי או צילום אחרים
|
תמונות
אסתטיות
|
נראה עם
פוטושופ או לא
|
מסר
|
אורח חיים
שגרתי או אורח חיים ממגזין
|
תמונה 1
|
בתמונה אפשר
לראות את גל בתחילת היום שלה רואים אותה עומדת ומסביבה מאפרת ומעצב. היא לבושה
בחולצה פשוטה וטייץ ועושה פרצוף למצלמה
|
מהתמונה עולה
כי גל גדות היא לא מושלמת היא לא קמה בבוקר ונראת מושלם. מאפרים ומסדרים אותה
בכל בוקר. היא לא בונה מציאות לעוקבים שלה באנסטגרם היא משקפת את מה שבאמת קורה
שלפני כל יום מאפרים אותה ומסדרים אותה ושהיא לא פשוט קמה ונראת ככה באופן טבעי
|
צילום אחרים
|
תמונה לא כל
כך אסטתית רואים את גל עוד בבוקר בחדר האיפור מסביבה אנשים קצת מבולגן, אבל
טיבעי.
|
בלי פוטושופ
|
המסר של
התמונה שגל לא מזייפת מציאות היא מודה שגם היא לא מושלמת וגם לה יש מאפרים
ומסדריי שיער בשביל שהיא תראה טוב. היא אמיתית וכנה עם העוקבים שלה
|
משדרת אורח
חיים שגרתי ואמיתית לגמרי היא מראה מה עושים לה בשביל שהיא תראה כל כך טוב בהמשך
היום .
|
|
תמונה 2
|
בתמונה ניתן
לראות את גל בתמונה עם חברותיה כולן מחיוכות ונראות שמחות טבעי לגמרי בלי איפור
או לבוש מפואר
|
מהתמונה עולה
כי למרות שגל גדות היא מפורסמת בכל העולם היא לא שוכחת את החברות הקרובות שלה
התמונה נראת טבעית הן בלי איפור או לבוש מוגזם ועם חיוך אמיתי מה שמראה כי על אף
שגל כל כך מפוסרמת היא עדיין שומרת על פשטות ולא נותנת לעולם הפרסום לסנוור אותה
|
צילום סלפי
|
תמונה אסתטית
ואיכותית
|
נראה טבעי
ביותר ללא טיפת פוטושופ משדר סיטואציה
אמיתית ופשוטה
|
המסר הוא
שלמרות הפרסום הרב של גל גדות היא שומרת על קשרים חברותיה בארץ ושומרתעל פשטותו
אטונטיות
|
נראה אורך
חיים שגרתי כמה חברות נפגשות ביחד בבית לא באיזה השקה אומסיבה מפוארת ומגזמת
|
|
תמונה 2: תמונה 1:
עומרי מזרחי נער
בן 16 ויש לו
כבר מאה אלף עוקבים באינסטגרם. מזוהה עם הטרנד העולמי של ההיט בויז – גברים שנראים
כמו נשים ומכתיבים טרנדים באיפור.
עומרי מזרחי
|
כמות פוסטים
בחודש
|
דנוטציה
( מה
אני רואה בתמונה )
|
קונוטציה
|
צילומי
סלפי או צילום אחרים
|
תמונות אסתטיות
|
נראה עם
פוטושופ או לא
|
מסר
|
אורח חיים
שגרתי או אורח חיים ממגזין
|
תמונה 1
|
6
|
בתמונה רואים
את עומרי הפוזה קצת נשית הוא לבוש בחולצת בטן מעיל פרווה יוקרתי ומכנס של אדידס
בגזרת נשים ויש לו עליו תיק צד. הוא הצטלם על רקע של גן אירועים כזה.
|
מה תמונה
עולה משהו שהוא לא כל כך שגרתי רואים נער צעיר לבוש בבגדי אישה מעוצבים. יש לו
בחשבון האינסטגרם מעל מאה אלף עוקבים והוא מפרסם את התמונה הזאת בביטחון ובגוואה
עצמית רבה.
|
צילום גוף
מרחוק
|
תמונה אסתטית
|
נראה טיבעי
בלי פוטושופ רואים שהוא גבר לכל דבר ובכל זאת הוא לבוש כמו אישה
|
המסר הנובע
התמונה הוא שעומרי מתנהג ותלבש איך שבא לו לא כמו איך שמקובל בחברה הוא גבר
ולמרות זאת הוא מתלבש בבגדים של נשים
|
אורח חיים
ממגזין הוא לבוש בבגדים מאוד יקרים פחות של היום יום
|
תמונה 2
|
בתמונה רואים
את עומרי הולך תצוגת אופנה יוקרתית הוא לבוש בשמלה נשית מאוד מפוארת ומושקעת
והוא מאופר
|
מהתמונה עולה
כי עומרי מייצג את השונה על אף שהוא גבר הוא צועד בתצוגת אופנה לבוש בשמלה של
אישה מאופר וגאה הוא שובר מוסכמות מציג גם צד אחר בחברה
|
תמונת אחרים
שצולמה במהלך ההצגה של עומרי בתצוגת האופנה
|
תמונה לא כל
כך אסתטית קצת מרוחקת ולא כל כך ברורה
|
נראה ללא
פוטושופ
|
המסר בתמונה
הוא שזה בסדר להיות שונה ויותר מזה אתה יכול להגשים את החלומות של למרות שאתה לא
כמו האידיאל המקובל בחברה צריך לשבור מסכמות לשבור סטגמות להיות מי שאתה וגם
להצליח בזה
|
נראה אורח
חיים ממגזין שמה מוגזמת ומעוצבת מאוד לא
משהו שאנשים שמים ביום יום או בכלל
|
תמונה 1:
תמונה 2:
קיילי ג'נר היא ידוענית, יזמית, מעצבת, אושיית
רשת ודוגמנית אמריקאית. התפרסמה בעקבות השתתפותה בסדרת הריאליטי "משפחת
קרדשיאן", בה היא משתתפת עם משפחתה.
קיילי ג'נר
|
כמות פוסטים
בחודש
|
דנוטציה
( מה
אני רואה בתמונה )
|
קונוטציה
|
צילומי
סלפי או צילום אחרים
|
תמונות
אסתטיות
|
נראה עם
פוטושופ או לא
|
מסר
|
אורח חיים
שגרתי או אורח חיים ממגזין
|
תמונה 1
|
5
|
רואים תמונה
של קיילי שהיא מחזיקה ביד שתי קופסאות של המוצר "sugarbearhair"
(כדוריי
ויטמינים לשיער) בנוסף ניתן לראות כי בתמונה השיער של קיילי מועצב בצורה
מושלמת זהו פוסט שיווקי ומסחרי שקיילי
קבלה כסף תמורת העלת התמונה
|
הקונוטציה
שעולה מתמונה היא שמוצר הוא בטח איכותי ויוקרתי כי אם מישהי כמו קיילי מפרסמת
אותו הוא בטח מוצר מאוד מאוד נחשב. ומי שרוצה שיהיה לה שיער כמו של קיילי צריכה
לקנות אותו
|
צילום סלפי
|
תמונה לא כל
כך אסתטית רואים את קיילי על רקע של חדר הלבשה
האיפור
והשיער של קיילי נראים טוב בהגזמה
בתמונה
|
הפנים של
קיילי נראות קצת מעוצבות בתמונה ולא כל כך טבעיות
|
המסר הוא
פשוט קיילי רוצה לשווק מוצר מסויים ונצל את זה שהיא ידוענית כדאי שיותר אנשים
יקנו
|
אורח חיים
ממגזין קיילי מפרסמת כביכול מוצר לשיער בזמן שתמונה ספר עבד על השיער מה שלא
נראה כל כך טיבעי
|
תמונה 2
|
בתמונה ניתן
לראות את קיילי עם מגבת מקלחת על הראש היא כתבה בפוסט "morning" נראה כי רק עכשיו היא
קמה התקלחה והצטלמה כביכול מראה טבעי
|
התמונה עולה
כי קיילי גנר נראת טוב בכל מצב גם בבוקר שהיא קמה והיא אחרי מקלחת היא יפה
וזוהרת
|
תמונת סלפי
|
תמונה אסתטית
|
התמונה נראת
עם פוטושופ לא טבעית בשום צורה
|
מטרת התמונה
הייתה לשדר כי קיילי נראת טוב תמיד גם במצב הכביכול טבעי שלה היא נראת טוב יפה
וזוהרת ניתן לראות כי התמונה ערוכה עם פוטושופ והיא בכלל לא טבעית
|
אורח חיים
ממגזין!
|
תמונה 1:
תמונה 2:
שיר אלמליח היא דומגנית ישראלית, היא הצטלמה לקמפיינים
בישראל ומחוצה לה. בשנת 2015 השתתפה בעונת ה-VIP השנייה של תוכנית הריאליטי "האח הגדול"[ התוכנית וסיימה
במקום השלישי. שיר אלמליח היא גרושתו של הכדורגלן אלירן כהן.
שיר אלמליח
|
כמות פוסטים
בחודש
|
דנוטציה
( מה
אני רואה בתמונה )
|
קונוטציה
|
צילומי
סלפי או צילום אחרים
|
תמונות
אסתטיות
|
נראה עם
פוטושופ או לא
|
מסר
|
אורח חיים
שגרתי או אורח חיים ממגזין
|
תמונה 1
|
5
|
בתמונה רואים
את שיר מצולמת עם חזיית ספורט של קלווין קליין היא מצלומת בתנוחה של דוגמניות.
יש לה על הראש מגבת כיאלו בדיוק עכשיו יצאה מהמקלחת במצב הטבעי שלה והיא נראת
מתוקתקת עם איפור והכל העור שלה שזוף ונראה חלק במיוחד.
היא הצטלמה
על רקע שנראה הכי טבעי שיש.
|
מה שעולה
מתמונה זה ששיר אלמליח היא מסוג הבנות שנראות טוב בכל מצב גם עם המגבת על הראש
כיאלו אחרי מקלחת היא מאופרת מסודרת. נראה כי זה המצב הטיבעי שלה.
|
צילום אחרים
|
תמונה אסטתית
מאוד על רקע שמיים ברורה ואיכותית
|
נראה עם
פוטושופ. לא אמיתי. בתמונה היא משדרת שהיא בדיוק יצאה ממקלחת היא עם בגדי אימון
אבל רואים שהיא מאופרת ושהתמונה מעוצבת עם תאורה ושיפוצים של עריכה.
|
המסר של
התמונה הוא לשדר שגם אחרי מקלחת ועם בגדי אימון שיר נראה מעולה מתוקתקת תמיד
רזה, העור של חלק שזוף מושלם! ושככה זה המראה הטבעי שלה.
|
אורח חיים
ממגזין. כמעט כל האנשים בעולם אחרי מקלחת או אימון לא נראים מתוקתקים ומושלמים.
|
תמונה 2
|
בתמונה השניה
ניתן לראות את שיר מצולמת בים עם שמלה יוקרתית ומעוצבת היא מאופרת ומסורקת
|
מהתמונה עולה
כי אפילו בים שיר אלמליח תמיד מתוקתקת ומסודרת נראת בצד אחד מאוד טבעי ומצד שני
גם מאוד מזוייפת ומושקעת התמונה משדרת כיאלו זה הוא אורח החיים הרגיל של שיר
אלמליח
|
תמונת אחרים
צילום גוף
|
התמונה
אסתטית
|
נראה עם לא
מעט פוטושופ ועיצובים בעריכה
|
התמונה חסרת
מסר מלבד עבודה שהיא בונה לנו הצופים ציאות שגויה שזה הוא אורח החיים הרגיל
הטבעי של שיר
|
נראה אורח
ממגזין לחלוטין!
|
תמונה 1:
תמונה 2:
שירלי לוי
|
כמות פוסטים
בחודש
|
דנוטציה
( מה
אני רואה בתמונה )
|
קונוטציה
|
צילומי
סלפי או צילום אחרים
|
תמונות
אסתטיות
|
נראה עם
פוטושופ או לא
|
מסר
|
אורח חיים
שגרתי או אורח חיים ממגזין
|
תמונה 1
|
6
|
בתמונה רואים
את שירלי כנראה ביום צילומים כל שהוא היא מאופרת יחסית עדין היא עושה פרצוף
מצחיק ולא ממש ברור כזה (מה שפחות מתאים לצילומים של דוגמניות) בנוסף לתמונה הוא
הוסיפה משפט
"לא
משנה כמה את יפה מבפנים"
|
מהתמונה עולה
כי שירלי לוי היא לא כמו דוגמניות והיא לא כמו בנות רגילות על סט צילומים רואים
שהיא כזאת ששוברת שגרה שעושה מה שהיא חושבת שזה שפחות מתעסקת גם במראה חיצוני
יותר ומהמשפט שכתבה נובע כי יותר חשוב לה פנימיות.
|
צילום מקצועי
של צלם
|
תמונה
איסתטית ואיכותית מאוד
|
נראה טביעי
ואמיתי משקף מאוד גם את האופי שלה
|
שפחות משנה
איך את נראת מבחוץ הרבה יותר חשוב איך את נראה מבפנים
|
נראה קצת
אורח חיים ממגזין ומסט צילומים
|
תמונה 2
|
לפני מספר
שבועות יצא לחטיף "קליק" פרסומת חדשה במצולם אסי עזר שירלי עשתה תמונה
הומוריסטית על הפרסומת בתמונה ניתן לראות את שירלי מצולמת מזווית לא מחמיאה עם
הפנים קרובות למצלמה ואף פתוח
|
מהתמונה עולה
כי שירלי היא אחת ששוברת מוסכמות היא עושה מה שהיא חושבת ולוקחת הכל בהומור בו
בזמן היא גם מעבירה מעיין ביקורת על חברה הפרסום שעשתה את הפרסומת כל כך מעוצבת
ופחות טבעית
|
צילום סלפי
|
תמונה לא כל
כך אסתטית אך זאת היא תורמת למטרתה העיקרית של התמונה
|
נראה ללא
פוטושופ בצורה מובהקת וגם זה תורם למטרת התמונה
|
מטרת התמונה
היא שבירת המוסכמות והעברת ביקורת כלפי הפרסומת המבויימת ומעוצבת של אסי עזר
להראות גם צד אמיתי וכן ושלא הכל חייב להיות מושלם כמו שמראים לנו בטלויזיה היא
עשתה זאת בקצנה הוא בדרך של הומור
|
נראה אורח
חיים שגרתי וזהו גם המסר העירי בתמונה
|
תמונה 1:
תמונה 2:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה