ממצאים:
בעבודת החקר שלי חקרתי כיצד ידוענים בעלי השפעה רבה בוחרים לנצל את הכוח שלהם האם בשביל לעדכן אותנו בטרנדים וללכת בדרך של האידיאל המקובל או לעומת זאת לחשוף בפנינו את השונה, את הסגנון האישי שלהם, את קבלת האחר בחברה ואת אורח החיים שלהם בצורה כנה ואמיתית בלי פילטרים הממצאים שיש לי מהעבודה הם:
אסי עזר: אסי עזר בחשבון האינסטגרם שלו הולך בדרך שלו נגד הזרם ודואג להעביר לעקובים שלו מסרים חברתיים בעיקר על קבלת השונה וריבוי הדעות. אסי משדר באינסטגרם שלו צד נוסף לחיי הזוהר שלא הכל ורוד ונוצנץ, משדר פשטות וכנות ללא פוטושופ תמונות אסתטיות של אורח חיים שיגרתי.
וויני הארלו: וויני בחשבון האינסטגרם שלה משדרת טבעיות לחלוטין היא לא מסתירה בעזרת פוטושופ את מחלת העור שלה להפך היא גאה ושלמה איתה וויני לא הולכת בדרך של אידיאל היופי היא מעבירה לעוקבים שלה מסר של קבלה עצמית בלי רצון לשנות או ליפות את המציאות.
נטע אלחמיסטר: נטע אלחמיסטר בחשבון האיסטגרם שלה תומכת לחלוטין באידיאל היופי התמונות שהיא מעלה ברובן שיווקיות לחברות מותגים, בתמונות שלה ניתן לראות פוטושופ וניסון להבניית מציאות מושלמת.
נטע ברזילי: נטע ברזילי בחשבון האנסטגרם שלה משדרת טבעיות ואורח חיים פשוט על אף כל הפרסום שלה היא כנה לחלוטין עם העוקבים שלה המסר שהיא מעבירה זה קבלת השונה ואהבה עצמית חוסר בושה והכנסת ביטחון עצמי לעוקבים שלה שגם היא בתור בחורה שמנה הצליחה ובגדול.
קארין סנדל: קארין סנדל היא לחלוטין נגד אידיאל היופי בחשבון האינסטגרם שלה היא שוברת מסכמות חברתיות על כך שנשים לא יכולות לשחק כדורגל היא מעבירה לעוקבים שלה שגברים ונשים הם שווים ונשים יכולות להיות שחקניות כדורגל טובות בדיוק כמו גברים עם לא יותר. אין פה מקום לאפליה!
גל גדות: גל גדות היא כוכבת מטורפת היא מפורסמת בכל העולם ואם זאת בחשבון האינסטגרם שלה גל מציגה צד אמיתי וטבעי היא מעלה תמונות בלי פוטושופ, בלי איפור, היא מנצלת את הכוח של ברשת להעברת מסרים וקידום פרוייקטים חברתיים.
עומרי מזרחי: עומרי מזרחי הוא שונה לחלוטין מאידיאל היופי המקובל הוא משדר אך ורק את הדרך שלו הסטייל שונה הוא מציג שז בסדר להיות שונה והכי חשוב להיות אתה ומה שאתה רוצה להיות בדרך שלך.
קיילי גנר: קיילי גנר ללא ספק מקדשת את אידיאל היופי התמונות שהיא מעלה מעוצבות ועם פוטושופ, היא פועלת בעיקר במטרה לפרסם מוצרים ממותגים . היא משדרת בחשבון האינסטגרם שלה הבניית מציאות לאורח חיים ממגזין.
שיר אלמליח: שיר אלמליח הולכת בדרך של אידיאל היופי המקובל בחשבון האינסטגרם שלה היא לא מעבירה שום מסרים חברתיים. התמונות שלה כוללות פוטושופ ועיצוב וחוסר טבעיות מוחלט.
שירלי לוי: שירלי לוי היא נגד אידיאל היופי היא מעבירה את המסר שכל אחד צריך להיות מה שהוא רוצה להיות ולא ללכת אחרי הזרם. היא מעבירה את זה בדרך הומוריסטית
מסקנות:
הכרעת הדילמה ולשלב עם שיוך לרקע התיאורטי
הכרעת הדלימה שלי היא שהחקר שלי מתחלק לשתי קבוצות. קבוצה אחת שתומכת באידיאל היופי ומנצלת את הכוח של הרשתות בחברתיות לקידוש האידיאל המקובל וקבוצה שניה ולשמחתי היא גודלה יותר שנגד אידיאל היופי שהיא בעד שבירת המוסכמות, קבלת האחר, שינוי האידיאל, ואינדיבידואליות.
בקבוצה הראשונה ניתן לראות כי אותם ידוענים לדוגמא שיר אלמליח ונטע אלחמיסטר מצבים בפנינו קרטריונים הזויים לאידיאל היופי ומציגים זאת ככרטיס כניסה לחברה, רזון, חיטוב,לבישת מותגים איפור בו בזמן הן מפרסמות את חברות המותגים במטרה שצופים שלא רוצים להיות חריגים מאידיאל היופי יקנו אותם וירגישו טוב עם עצמם. דפנה למיש הזכירה זאת במאמרה.
אותם ידוענים משדרים לנו הבניית מציאות מוחלטת בניסיון להפוך את החיים שלהם לורודים ונוצצים כפי שכתבה נילי רעם במאמרה.
אידיאל היופי כיום עובר בכל העולם מפורסמים מחוץ לארץ כמו למשל קיילי גנר משפיעים על דעתם של אנשים בארץ הטכנולוגיה ומדיה החברתית מאפשרת פעולה של גלובליזציה ובכך אידיאל היופי ששייך לחברה מסויימת יכול להתפשט ובכך גם תרבויות וחברות שונות היו מושפעות מכך. כפי שציינו הילה יחימוביץ ויערית בוקק במאמרן.
אך עם זאת קיימת הקבוצה שנייה והיא מייצגת את השונה בחברה שלנו. רבים מהם פועלים במטרה לשבור את אידיאל היופי ולעבור למציאות אינדיבידואליות ידיענים כמו אסי עזר, עומרי מזרחי, נטע ברזילי מצגים את השונה בחברה, קבלה ואהבה עצמית בעמודי האיסטגרם שלהם מעבר להעלת תמונות הם מעבירים מסרים, מעצבי דעת קהל ומשקפים מציאות כנה ואמיתית. נשים כמו נטע ברזילי נלחמות בסטגמה של אידיאל היופי שהיא שמנה שווה לא יפה. היא מוכיחה שגם בתור אישה שמנה היא מצליחה והיא יפה והיא לא מתביישת בגוף שלה להפך היא גאה בו.
אידיאל היופי הוא דבר שמתנה מתקופה לתקופה כיום אנו חיים במציאות שישנם אנשים שמקדשים את אידיאל היופי וחיים לפיו ועם זאת ישנם אנשים שלא רוצים רק לשנות את האידיאל אלה לשבור אותו, להעלים אותו, להקים מציאות שבה כל אדם מצעב לעצמו את הדרך בה הוא רוצה לחיות, להתלבש, להראות וכדומה..
אני מאמינה שבעזרת המדיה והרשתות החברתיות שיש בתקופתינו המטרה לשבור ולהעלים את אידיאל היופי המקובע יכולה להצליח. בעזרת אנשים שלא אכפת להם להיות שונים, אנשים שמאמינים שכל אחד צריך לחיות בדרך שלו ולעשות רק מה שהוא חושב שנכון ולא את מה שהחברה מכתיבה. אם כל אחד מאיתנו יאמין בזה ויביא את זה לידי ביצוע ולא יפחד להיות שונה או מה יגידו ויחשבו עליו בחברה, רק ככה נצליח לשבור את אידיאל היופי ואני מאמינה שזה לא רחוק!
אוריינות תקשורתית:
הנושא של אידיאל היופי ברשתות החברתיות מאוד מתקשר עם התקשורת.
כיום הרשתות החברתיות הן חלק משמעותי בתקשורת, והן עוזרות הניע אותה. למשל ראש הממשלה בנימין נתניהו פעיל מאוד בחשבון האינסטגרם שלו ומעדכן בכל המתרחש לו. התקשורת לוקחת את הפוסט שהעלה ראש הממשלה ומשתמשת בו. כיום גם לתוכניות טלויזיה יש חשבון ברשתות החברתית בו הם מעדכנים דברים לגבי התוכנית וקרובים יותר לקהל הצופים.
ברשתות החברתיות גדלה האפשרות לריבוי דעות ותגובות של אנשים לגבי מקרים שקרו אם זה מבחינה פוליטית, תרבותית, חברתית, בנושאים של לבוש, איפורו מראה חיצוני כל אחד יכול להציג את דעתו ואת המחשבה האישית שלו ברשת החברתית. ועם זאת כמו בתקשורת כל אחד יכול לסחוף אחריו קהל.
אוריינות חברתית:
בתקופתינו כולם חשופים לרשתות החברתיות ולמה שמפורסם בהם. בין אם אנו רוצים או לא רוצים אנו חשופים גם לאידיאל היופי.
הרשת החברתית קיימת ומשפעה על כולנו. בעזרת הרשתות החברתיות אנשים לא מוכרים הופכים בן רגע להיות מפורסמים וידוענים. בעזרת הכוח העצום ברשתות החברתיות ידוענים יכולים להשפיע על דעתם של המון אנשים שונה ולסחוף אחריהם האהדת קהל. הרשתות חברתיות משפיעות מאוד על המדיניות בחברה שלנו, פתאום מרשת החברתית עולות מוסכמות ועקרונות שונים שמשפעים על חיי היום יום של החברה. אידיאל היופי ברובו מופץ, נחשף ומונע ברשתות החברתיות
בעבודת החקר שלי חקרתי כיצד ידוענים בעלי השפעה רבה בוחרים לנצל את הכוח שלהם האם בשביל לעדכן אותנו בטרנדים וללכת בדרך של האידיאל המקובל או לעומת זאת לחשוף בפנינו את השונה, את הסגנון האישי שלהם, את קבלת האחר בחברה ואת אורח החיים שלהם בצורה כנה ואמיתית בלי פילטרים הממצאים שיש לי מהעבודה הם:
אסי עזר: אסי עזר בחשבון האינסטגרם שלו הולך בדרך שלו נגד הזרם ודואג להעביר לעקובים שלו מסרים חברתיים בעיקר על קבלת השונה וריבוי הדעות. אסי משדר באינסטגרם שלו צד נוסף לחיי הזוהר שלא הכל ורוד ונוצנץ, משדר פשטות וכנות ללא פוטושופ תמונות אסתטיות של אורח חיים שיגרתי.
וויני הארלו: וויני בחשבון האינסטגרם שלה משדרת טבעיות לחלוטין היא לא מסתירה בעזרת פוטושופ את מחלת העור שלה להפך היא גאה ושלמה איתה וויני לא הולכת בדרך של אידיאל היופי היא מעבירה לעוקבים שלה מסר של קבלה עצמית בלי רצון לשנות או ליפות את המציאות.
נטע אלחמיסטר: נטע אלחמיסטר בחשבון האיסטגרם שלה תומכת לחלוטין באידיאל היופי התמונות שהיא מעלה ברובן שיווקיות לחברות מותגים, בתמונות שלה ניתן לראות פוטושופ וניסון להבניית מציאות מושלמת.
נטע ברזילי: נטע ברזילי בחשבון האנסטגרם שלה משדרת טבעיות ואורח חיים פשוט על אף כל הפרסום שלה היא כנה לחלוטין עם העוקבים שלה המסר שהיא מעבירה זה קבלת השונה ואהבה עצמית חוסר בושה והכנסת ביטחון עצמי לעוקבים שלה שגם היא בתור בחורה שמנה הצליחה ובגדול.
קארין סנדל: קארין סנדל היא לחלוטין נגד אידיאל היופי בחשבון האינסטגרם שלה היא שוברת מסכמות חברתיות על כך שנשים לא יכולות לשחק כדורגל היא מעבירה לעוקבים שלה שגברים ונשים הם שווים ונשים יכולות להיות שחקניות כדורגל טובות בדיוק כמו גברים עם לא יותר. אין פה מקום לאפליה!
גל גדות: גל גדות היא כוכבת מטורפת היא מפורסמת בכל העולם ואם זאת בחשבון האינסטגרם שלה גל מציגה צד אמיתי וטבעי היא מעלה תמונות בלי פוטושופ, בלי איפור, היא מנצלת את הכוח של ברשת להעברת מסרים וקידום פרוייקטים חברתיים.
עומרי מזרחי: עומרי מזרחי הוא שונה לחלוטין מאידיאל היופי המקובל הוא משדר אך ורק את הדרך שלו הסטייל שונה הוא מציג שז בסדר להיות שונה והכי חשוב להיות אתה ומה שאתה רוצה להיות בדרך שלך.
קיילי גנר: קיילי גנר ללא ספק מקדשת את אידיאל היופי התמונות שהיא מעלה מעוצבות ועם פוטושופ, היא פועלת בעיקר במטרה לפרסם מוצרים ממותגים . היא משדרת בחשבון האינסטגרם שלה הבניית מציאות לאורח חיים ממגזין.
שיר אלמליח: שיר אלמליח הולכת בדרך של אידיאל היופי המקובל בחשבון האינסטגרם שלה היא לא מעבירה שום מסרים חברתיים. התמונות שלה כוללות פוטושופ ועיצוב וחוסר טבעיות מוחלט.
שירלי לוי: שירלי לוי היא נגד אידיאל היופי היא מעבירה את המסר שכל אחד צריך להיות מה שהוא רוצה להיות ולא ללכת אחרי הזרם. היא מעבירה את זה בדרך הומוריסטית
מסקנות:
הכרעת הדילמה ולשלב עם שיוך לרקע התיאורטי
הכרעת הדלימה שלי היא שהחקר שלי מתחלק לשתי קבוצות. קבוצה אחת שתומכת באידיאל היופי ומנצלת את הכוח של הרשתות בחברתיות לקידוש האידיאל המקובל וקבוצה שניה ולשמחתי היא גודלה יותר שנגד אידיאל היופי שהיא בעד שבירת המוסכמות, קבלת האחר, שינוי האידיאל, ואינדיבידואליות.
בקבוצה הראשונה ניתן לראות כי אותם ידוענים לדוגמא שיר אלמליח ונטע אלחמיסטר מצבים בפנינו קרטריונים הזויים לאידיאל היופי ומציגים זאת ככרטיס כניסה לחברה, רזון, חיטוב,לבישת מותגים איפור בו בזמן הן מפרסמות את חברות המותגים במטרה שצופים שלא רוצים להיות חריגים מאידיאל היופי יקנו אותם וירגישו טוב עם עצמם. דפנה למיש הזכירה זאת במאמרה.
אותם ידוענים משדרים לנו הבניית מציאות מוחלטת בניסיון להפוך את החיים שלהם לורודים ונוצצים כפי שכתבה נילי רעם במאמרה.
אידיאל היופי כיום עובר בכל העולם מפורסמים מחוץ לארץ כמו למשל קיילי גנר משפיעים על דעתם של אנשים בארץ הטכנולוגיה ומדיה החברתית מאפשרת פעולה של גלובליזציה ובכך אידיאל היופי ששייך לחברה מסויימת יכול להתפשט ובכך גם תרבויות וחברות שונות היו מושפעות מכך. כפי שציינו הילה יחימוביץ ויערית בוקק במאמרן.
אך עם זאת קיימת הקבוצה שנייה והיא מייצגת את השונה בחברה שלנו. רבים מהם פועלים במטרה לשבור את אידיאל היופי ולעבור למציאות אינדיבידואליות ידיענים כמו אסי עזר, עומרי מזרחי, נטע ברזילי מצגים את השונה בחברה, קבלה ואהבה עצמית בעמודי האיסטגרם שלהם מעבר להעלת תמונות הם מעבירים מסרים, מעצבי דעת קהל ומשקפים מציאות כנה ואמיתית. נשים כמו נטע ברזילי נלחמות בסטגמה של אידיאל היופי שהיא שמנה שווה לא יפה. היא מוכיחה שגם בתור אישה שמנה היא מצליחה והיא יפה והיא לא מתביישת בגוף שלה להפך היא גאה בו.
אידיאל היופי הוא דבר שמתנה מתקופה לתקופה כיום אנו חיים במציאות שישנם אנשים שמקדשים את אידיאל היופי וחיים לפיו ועם זאת ישנם אנשים שלא רוצים רק לשנות את האידיאל אלה לשבור אותו, להעלים אותו, להקים מציאות שבה כל אדם מצעב לעצמו את הדרך בה הוא רוצה לחיות, להתלבש, להראות וכדומה..
אני מאמינה שבעזרת המדיה והרשתות החברתיות שיש בתקופתינו המטרה לשבור ולהעלים את אידיאל היופי המקובע יכולה להצליח. בעזרת אנשים שלא אכפת להם להיות שונים, אנשים שמאמינים שכל אחד צריך לחיות בדרך שלו ולעשות רק מה שהוא חושב שנכון ולא את מה שהחברה מכתיבה. אם כל אחד מאיתנו יאמין בזה ויביא את זה לידי ביצוע ולא יפחד להיות שונה או מה יגידו ויחשבו עליו בחברה, רק ככה נצליח לשבור את אידיאל היופי ואני מאמינה שזה לא רחוק!
אוריינות תקשורתית:
הנושא של אידיאל היופי ברשתות החברתיות מאוד מתקשר עם התקשורת.
כיום הרשתות החברתיות הן חלק משמעותי בתקשורת, והן עוזרות הניע אותה. למשל ראש הממשלה בנימין נתניהו פעיל מאוד בחשבון האינסטגרם שלו ומעדכן בכל המתרחש לו. התקשורת לוקחת את הפוסט שהעלה ראש הממשלה ומשתמשת בו. כיום גם לתוכניות טלויזיה יש חשבון ברשתות החברתית בו הם מעדכנים דברים לגבי התוכנית וקרובים יותר לקהל הצופים.
ברשתות החברתיות גדלה האפשרות לריבוי דעות ותגובות של אנשים לגבי מקרים שקרו אם זה מבחינה פוליטית, תרבותית, חברתית, בנושאים של לבוש, איפורו מראה חיצוני כל אחד יכול להציג את דעתו ואת המחשבה האישית שלו ברשת החברתית. ועם זאת כמו בתקשורת כל אחד יכול לסחוף אחריו קהל.
אוריינות חברתית:
בתקופתינו כולם חשופים לרשתות החברתיות ולמה שמפורסם בהם. בין אם אנו רוצים או לא רוצים אנו חשופים גם לאידיאל היופי.
הרשת החברתית קיימת ומשפעה על כולנו. בעזרת הרשתות החברתיות אנשים לא מוכרים הופכים בן רגע להיות מפורסמים וידוענים. בעזרת הכוח העצום ברשתות החברתיות ידוענים יכולים להשפיע על דעתם של המון אנשים שונה ולסחוף אחריהם האהדת קהל. הרשתות חברתיות משפיעות מאוד על המדיניות בחברה שלנו, פתאום מרשת החברתית עולות מוסכמות ועקרונות שונים שמשפעים על חיי היום יום של החברה. אידיאל היופי ברובו מופץ, נחשף ומונע ברשתות החברתיות
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה